Warszawskie Targi Książki (17.06.2014)

W dniach 22-23 maja 2014 r. odbyła się wycieczka klasy If do Warszawy. Poniżej przedstawię relację jednej z uczennic tej klasy, Klaudii Kaniszewskiej:

„Na jednej z lekcji języka polskiego nasza wychowawczyni oznajmiła nam, że wybieramy się na Warszawskie Targi Książki. Miała to być wycieczka jednodniowa, jednak postanowiliśmy ją trochę przedłużyć. I tak cała klasa, czekała z utęsknieniem na dzień wyjazdu. 22 maja bieżącego roku o godzinie 7:00, razem z klasą czekałam ze zniecierpliwieniem na odjazd naszego autokaru. Razem z opiekunkami, naszą panią wychowawczynią Agnieszką Kunys-Łukawską i panią Martą Korzynek, dokładnie zaplanowaliśmy dwudniową wycieczkę do Warszawy.

Podróż trwała cztery godziny, a atmosfera w autokarze była bardzo wesoła. Na naszych twarzach przez cały czas gościł uśmiech. Wszyscy cieszyli się na  myśl, o spędzeniu wspaniałych dwóch dni w stolicy. Około godziny 12:00 udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego. Doświadczyliśmy mnóstwa wrażeń: chwil pełnych wzruszeń, smutku i radości oraz dumy, że jesteśmy Polakami. Nie da się w pełni opisać tych emocji, jakie nam towarzyszyły. Cieszyliśmy się, że możemy zwiedzić to interesujące miejsce, które w pełni oddaje losy powstańców, którzy dzielnie walczyli w obronie Warszawy. Zwieńczeniem naszego pobytu w muzeum była projekcja filmu pt. „Miasto ruin”. Jest to krótkometrażowy film animowany, który przedstawia zburzoną i wyludnioną Warszawę z perspektywy lotu, wiosną 1945 roku. Całe muzeum zrobiło na nas ogromne wrażenie. Pomimo tego, że niektórzy już mieli okazję je zwiedzić, z miłą chęcią wrócili do tego miejsca.

Kolejnym punktem wycieczki było Stare Miasto. Mieliśmy okazję pospacerować się Krakowskim Przedmieściem i zjeść gorący posiłek w jednej z licznych restauracji na Rynku. O godzinie 17:00 wszyscy zebraliśmy się pod kolumną Zygmunta III Wazy. Godzinę później przebrani, odświeżeni i gotowi do wyjścia, zebraliśmy się przed budynkiem naszego hostelu. Mieścił się on w samym centrum Warszawy. Kilka minut po godzinie 18:00 ruszyliśmy w kierunku Teatru Muzycznego ROMA. Wszyscy byli podekscytowani i ciekawi czekającego nas spektaklu pt. „Proces”. Spektakl trwał dwie godziny i wystąpił w nim m.in. znany Robert Rozmus. Po zakończonym występie, rozmawiając o fantastycznym przestawieniu  i genialnej grze aktorskiej, udaliśmy się do hostelu. Pomimo tego, że każdy z nas był zmęczony minionym dniem, w pokojach cały czas można było usłyszeć rozmowy i śmiech. Drugi dzień wycieczki rozpoczął się od śniadania i przygotowań do wyjazdu. O godzinie 11:00 spakowani ruszyliśmy na najważniejszy punkt wycieczki, a mianowicie Warszawskie Targi Książki, które odbywały się na Stadionie Narodowym.

Uczestniczyliśmy w bardzo interesującym wykładzie „O języku publicznym” wygłoszonym przez jednego z najbardziej znanych polskich językoznawców i specjalistów w zakresie języka mediów, reklamy i polityki prof. Jerzego Bralczyka. Po wykładzie mieliśmy okazję na zakup ciekawych książek. Około godziny 18:00 pożegnaliśmy się z Warszawą.

Jestem przekonana, że każdy z nas był zadowolony z tej wspaniałej wycieczki. Dzięki temu wyjazdowi zobaczyliśmy, wiele ciekawych miejsc. Pozwoliła ona nam również jeszcze lepiej się poznać i zacieśnić więzy przyjaźni, które powstawały od początku roku szkolnego. Jestem pewna, że wycieczka ta na długo zapadnie w naszej pamięci, ponieważ była bardzo udana.”