Wizyta w Emmendingen (09.2005)

Wszystkie informacje o naszej szkole

Program wymiany szkolnej
I LO Collegium Gostomianum – Goethe-Gymnasium w Emmendingen (Niemcy)
16-26 września 2005

Piątkowy wieczór – razem z rodzicami, opiekunami i moimi 25 koleżankami i kolegami czekamy na autokar, który ma nas zawieść do Schwarzwaldu. Ostatnie pożegnania, ciepłe słowa i kierujemy się w stronę Niemiec. Podczas trasy mamy wiele okazji aby lepiej się poznać w grupie, słuchamy muzyki, oglądamy filmy, w ciągu dnia czytamy książki, gazety. Granicę polsko niemiecką mijamy bardzo szybko.

Sobota – po osiemnastu godzinach jazdy docieramy do Heidelbergu, gdzie opiekun ze strony niemieckiej, pan Joachim Kiefer oprowadza nas po całym mieście pokazując miedzy innymi zamek, Kościoł św. Ducha i słynny uniwersytet. Około godziny 18 już w Emmendingen witają nas dyrekcja, nauczyciele, rodzice i nasi rówieśnicy z partnerskiej szkoły Goethe-Gymnasium, po czym wraz z niemieckimi rodzinami udajemy się do domów, gdzie spędzimy najbliższy tydzień.

Niedziela – dzień spędzamy z rodzinami niemieckimi. Większość udaje się na wycieczkę do ZOO Mundenhof we Freiburgu. Wieczorem idziemy do kręgielni.

Poniedziałek – Rano: Docieramy z naszymi niemieckimi kolegami do szkoły, gdzie w auli czeka nas uroczyste powitanie. Zarówno Polscy jak i Niemieccy nauczyciele i uczniowie udają się do miejskiego ratusza na spotkanie z nadburmistrzem miasta Emmendingen Stefanem Schlattererem. Po wizycie w ratuszu dzielimy się na grupy i mamy zadania do wykonania, dzięki którym możemy lepiej poznać miasto Emmendingen. Po południu zwiedzamy piękne miasto Freiburg.

Wtorek – Od rana jesteśmy w szkole i uczestniczymy w zajęciach przygotowanych przez panów Kiefera i Marino. Popołudnie spędzamy na wycieczce rowerowej po górach Kaiserstuhl. Wieczorem jak zwykle... w pubie ...

Środa – Rano z naszymi niemieckimi partnerami wyjeżdżamy na wycieczkę do Strasbourga. Około godziny 11.00 zwiedzamy Parlament Europejski (fr: Parlament Européen de: Europäisches Parlament en: European Parliament). Po dwóch godzinach czasu wolnego zwiedzamy miasto, m.in. znamienitą katedrę Notre-Dame de Strasbourg. Do Emmendingen wracamy późnym wieczorem.

Czwartek – O godzinie 9.00 nasza polsko- niemiecka grupa zaczyna wędrówkę po Schwarzwaldzie. Koło godziny 14.00 zmęczeni docieramy do kręgielni, gdzie ostro walczymy o punkty dla Polski. Świetna zabawa!!! Do naszej partnerskiej szkoły Goethe-Gymnasium wracamy naszym polskim autobusem... Wieczorem świetnie bawimy się na dyskotece.

Piątek – Cały dzień spędzamy w EUROPA PARK-u! Jedno z najfajniejszych miejsc w Niemczech! Pełno tu zapierających dech w piersiach kolejek. Jest świetna zabawa! Stamtąd nie chciało nam się wcale wychodzić. Po powrocie jesteśmy jednak tak zmęczeni, że zostajemy w domach...

Sobota – Ostatnie chwile w Niemczech spędzamy z rodzinami, u których gościmy. Część z nas wybiera się na zakupy do Freiburga, reszta spędza czas w szkole pomagając w przygotowaniach pożegnalnej dyskoteki. Wieczorem bawimy się świetnie! Szkoda, że to już koniec...

Niedziela – Niestety dzisiaj musimy wracać do domów... Poranek spędzamy na pakowaniu swoich rzeczy. Po obiedzie spotykamy się pod szkołą... Dyrektor, nauczyciele i rodzice żegnają nas bardzo ciepło. Z niemieckimi przyjaciółmi żegnamy się niemal ze łzami w oczach... Nie chcemy się z nimi rozstać... Koło godziny 18 wyjeżdżamy z Emmendingen... Podróż mija dość szybko. Granicę przekraczamy bez najmniejszych przeszkód

Poniedziałek – 11:30 nasi rodzice witają nas już w Sandomierzu... Wyjazd dobiegł końca...Szkoda, że tak krótko...