Zajęcia zdalne w Google Hangouts Meet

Wszystkie informacje o naszej szkole

Aplikacja Meet

Zajęcia zdalne można przeprowadzać za pomocą aplikacji "Google Hangouts Meet" należącej do pakietu usług Google G Suite. Poniżej zamieszczamy instrukcję uruchomienia zajęć dla nauczyciela, jak i ucznia.

Co potrzebuję, aby uczestniczyć w zajęciach online?

Do korzystania z aplikacji "Google Hangouts Meet" potrzebujemy konta Google. Najlepiej korzystać z konta szkolnego (w domenie lo1.sandomierz.pl) założonego w ramach usług G Suite. Adres konta (jednocześnie login) ma postać: imie.nazwisko@lo1.sandomierz.pl

Potrzebna będzie również dowolna przeglądarka internetowa, np. Mozilla Firefox.

W komputerze musimy mieć poprawnie skonfigurowane głośniki (lub słuchawki), żeby słyszeć prowadzącego i innych uczestników spotkania. Jeżeli chcemy, aby nas słyszano i widziano, potrzebujemy mikrofonu i kamery. Mikrofon i kamera nie są konieczne, aby brać udział w spotkaniu.

Chcę przeprowadzić zajęcia

1) Powiadom uczestników o spotkaniu. Najwygodniej wysyłać wiadomość w e-dzienniku. W treści wiadomości należy podać datę, godzinę i nazwę spotkania: 1-wyrazową i unikalną, np. "matematyka_3A".

2) Kilka minut przed zaplanowanym spotkaniem wejdź na stronę Google Meet i zaloguj się na swoje konto Google G Suite.

img-left

3) Kliknij "Rozpocznij spotkanie lub dołącz do spotkania" i wpisz podaną wcześniej nazwę, np. "matematyka_3A". Przeglądarka może wyświetlić pytania, czy zezwalasz na wykorzystanie mikrofonu i kamery. Zgódź się, ustawienia te w każdym momencie można zmienić.

img-left

4) Kliknij "Dołącz do spotkania", zobaczysz okno "Dodaj inne osoby", które możesz zamknąć. Od tego momentu inne osoby mogą dołączać do spotkania.

Chcę wziąć udział w zajęciach

1) Wejdź na stronę Google Meet i zaloguj się przy użyciu konta szkolnego.

2) Kliknij "Rozpocznij spotkanie lub dołącz do spotkania" i wpisz nazwę spotkania otrzymaną w e-dzienniku. Zezwól na wykorzystanie mikrofonu i kamery, jeśli chcesz, żeby inni Cię słyszeli i widzieli.

Przebieg zajęć

1) Po rozpoczęciu / dołączeniu do zajęć w prawym górnym rogu zobaczysz dwie ikony. Pierwsza pozwala podejrzeć listę uczestników, na której można np. wyłączyć mikrofon danemu uczestnikowi lub usunąć go ze spotkania. Druga ikona otwiera czat, można więc komunikować się za pomocą widomości tekstowych.

2) Na dole okna przeglądarki na środku znajdziesz trzy ikony, które pozwalają włączyć / wyłączyć mikrofon i kamerę oraz opuścić (zakończyć) spotkanie.

3) W trakcie spotkania można zaprezentować uczestnikom cały ekran (lub okno) komputera. Służy do tego przycisk "Zaprezentuj teraz" w prawym donym rogu okna przeglądarki.

Problemy

1) Jeżeli nie możesz zalogować się na szkolne konto G Suite...

2) Jeżeli nie wiesz, jak udostępnić materiał...

3) Jeżeli nie wiesz, jak oddać pracę domową...

4) jeżeli nie wiesz...

– napisz w e-dzienniku do nauczycieli informatyki.

Materiały

Pierwsza lekcja online z Hangouts Meet i Kalendarzem Google