Labirynty Wiedzy na wyjeździe edukacyjnym (10.2021)

Wszystkie informacje o naszej szkole

Zaczął się nowy rok szkolny a wraz z nim kontynuacja edukacyjnych spotkania w ramach cyklu Labirynty Wiedzy. Tym razem do zgłębiania naszej wiedzy wykorzystaliśmy wycieczkę szkolną.

W dniach 23-24 września bieżącego roku uczniowie klas drugich (2C, 2B, 2E) i trzecich (3C) wraz z opiekunami: Panią Barbarą Sobieraj, Danutą Kinal i Martą Korzynek udały się na wycieczkę do byłego obozu hitlerowskiego Auschwitz – Birkenau i Krakowa.

O godz. 8.00 wyjechaliśmy autokarem spod Bramy Opatowskiej. Podróż do Oświęcimia trwała około 4 godziny. O godz. 12.00 dojechaliśmy na miejsce. Tam spotkaliśmy się z przewodnikiem, który przed wejściem do muzeum przypomniał nam o zachowaniu powagi w tym miejscu. Zwiedzanie obozu zaczęliśmy od budynków, w których znajdowały się liczne zdjęcia tego miejsca  z czasów wojny. Mogliśmy tam także zobaczyć pozostałe po więźniach rzeczy osobiste, takie jak: okulary, buty, walizki, przedmioty codziennego użytku, ich zdjęcia oraz pomieszczenia, w których zmuszeni byli mieszkać. Następnie udaliśmy się pod ścianę straceń i blok 11 zwany blokiem śmierci. Tam minutą ciszy oddaliśmy hołd zamordowanym.

Jednak największe wrażenie wywarł na nas pobyt w pomieszczeniu, gdzie znajdowało się krematorium i komora gazowa. Naszą uwagę przykuły dawne piece krematoryjne.

Około godz. 16.00 przejechaliśmy z przewodnikiem do muzeum Birkenau. Wejście do niego stanowiła ogromna brama wjazdowa, przez którą kiedyś przejeżdżały pociągi przywożące więźniów z całej Europy. Na terenie tego obozu mieliśmy możliwość zobaczyć pozostałości po barakach mieszkalnych i ruiny krematorium. Poznaliśmy także warunki  w jakich musieli żyć więźniowie. Obozy koncentracyjne to miejsca naznaczone trudną i tragiczną historia. Pokazują do czego prowadzi nienawiść, dlatego każdy człowiek powinien je odwiedzić. Myślimy, że każdy z nas zapamięta ta lekcje historii i miejsce gdzie "Ludzie ludziom zgotowali ten los"

O godz. 17.00 pożegnaliśmy się z przewodnikiem i pojechaliśmy do Krakowa do kina na film "Teściowie" – szaloną opowieść o tym co się może wydarzyć gdy puszczą nerwy.

Następnego dnia udaliśmy się do Collegium Medicum, na wykład Pani dr Magdaleny Kozeli na temat "Szczepić się czy się nie szczepić" oraz wykład mgr inż. Urszuli Zwierczyk pt. "Cola light, zero, a może green cola? Czyli jak koncerny spożywcze nabijają nas w butelkę".

Był to kolejny "zastrzyk" wiedzy na temat profilaktyki chorób XXI wieku.

Pełni wrażeń z dwudniowej wędrówki zakończyliśmy naszą wycieczkę, która niewątpliwie była niezapomnianą lekcją.