"Labirynty wiedzy" – wycieczka w Pieniny (10.2019)

Wszystkie informacje o naszej szkole

W dniach 9-10 października 2019 roku uczniowie klas 3D, 3E i 1CP uczestniczyli w wycieczce po Pienińskim Parku Narodowym. Pomimo, że podczas pierwszego dnia pobytu pogoda nie sprzyjała pieszym wędrówkom po górach, nie marnowaliśmy czasu .

Pobyt w Pieninach rozpoczęliśmy zwiedzaniem Wąwozu Homole. Ciężko opisać jego zachwycający krajobraz , imponujące swoimi rozmiarami ściany, strumienie oraz skały. Grupa 57 osób z czterema opiekunami p. Barbarą Sobieraj, p. Katarzyną Kapałą-Głąb , p. Joanną Mróz i p. Pawłem Kukiełką pokonała wąwóz o długości 800 metrów. Dochodząc na górną polanę wąwozu, mogliśmy zobaczyć panoramę Beskidu Sądeckiego.

Następnie udaliśmy się do dolnej stacji wyciągu narciarskiego , którym wyjechaliśmy na Palenicę .Podziwialiśmy tam uroki Pienin Zachodnich z widokiem na Trzy Korony. Ciekawym doświadczeniem była też wizyta w sercu szczawnickiego kurortu - pijalni wód leczniczych w czasie której posmakowaliśmy lokalnych zdrowotnych wód : „Józef, Jan, Helena”.

Na nocleg wycieczka zakwaterowała się w willi "Szarotka”, gdzie została podjęta przez życzliwych gospodarzy. Mogliśmy poznać się bliżej w trakcie biesiady przy wieczornym ognisku.

Następnego dnia przeszliśmy przez granicę polsko-słowacką w Sromowcach Niżnych i udaliśmy się do Czerwonego Klasztoru , gdzie rozpoczęła się 11 kilometrowa wędrówka wzdłuż doliny Dunajca. Widoki jesiennych Pienin zapierały dech w piersiach.

Po krótkim odpoczynku w Szczawnicy trzeba było wyruszyć w drogę powrotną do Sandomierza. Wycieczka pozostawiła po sobie mnóstwo wspaniałych wspomnień w korze mózgowej i świeżego powietrza w płucach.

Szkoda, że dla niektórych klas to już ostatnia taka relaksująca wycieczka.

Z góralskim pozdrowieniem „Hej”– uczniowie klas 3D, 3E i 1Cp.