Konkurs matematyczny na Ukrainie (11.2019)

Wszystkie informacje o naszej szkole

W dniach 28-30 listopada 2019 roku jako delegacja z naszej szkoły wraz z koleżankami z II LO byliśmy uczestnikami wyjazdu do Ostroga na Ukrainie, zorganizowanego przez starostwo powiatowe w Sandomierzu.  Naszymi opiekunami byli Pani Joanna Pieronkiewicz-Szpernal z I LO oraz Pan Wojciech Myśliwski z II LO w Sandomierzu.

Po 10 godzinach meczącej podróży dotarliśmy do miejsca noclegu i po chwili odpoczynku udaliśmy się na krótką wycieczkę po centrum miasta. Zobaczyliśmy najciekawsze miejsca takie jak Akademia Ostrogska i ruiny zamku Ostrogskich. Ostrog jest niewielkim miastem jednak niezwykle czarującym i mimo zimnej pogody bardzo miło wspominamy czas tam

Drugiego dnia, po obfitym śniadaniu udaliśmy się miejskim autobusem do pobliskiej szkoły, gdzie spędziliśmy resztę dnia.  Zostaliśmy przyjęci śpiewem, tańcem i chlebem przez uczniów i grono pedagogiczne. Następnie zostaliśmy zaproszeni do klasy, aby przystąpić do konkursu matematycznego “Matematyka bez granic”. Tak jak delegacja z Białorusi oraz uczniowie szkoły, otrzymaliśmy arkusze w języku ojczystym i przystąpiliśmy do rozwiązywania siedmiozadaniowego arkusza. Mieliśmy na to godzinę. Przez resztę dnia uczestniczyliśmy w warsztatach – głównie artystycznych – i konkursach. Uczyliśmy się szyć tradycyjne, ukraińskie lalki motanki, lepiliśmy pierogi, a także uczestniczyliśmy w różnych pokazowych lekcjach, np. z języka polskiego, który jest tam nauczany jako drugi język obcy. Ciekawą była też lekcja kaligrafii. Pisaliśmy atramentem i gęsim piórem różne słowa alfabetem starosłowiańskim. Na zakończenie dnia pełnego atrakcji uczniowie przygotowali dla nas mini koncert, podczas którego wykonali jeszcze kilka utworów, jak i zaprezentowali swoje umiejętności taneczne. Po nim przyszedł czas na dyskotekę. Świetnie się bawiliśmy słuchając popularnych tam piosenek. Gdy ok. 21.00 przyszedł czas pożegnania, nie obyło się bez wspólnych zdjęć. Mimo iż znaliśmy się zaledwie kilka godzin, naprawdę się polubiliśmy i zżyliśmy, dlatego pożegnanie było trudne.

Mamy nadzieję na rewizytę naszych ukraińskich i białoruskich znajomych. Do zobaczenia!

Zuzanna Lis, Julia Kamuda (2C)