Wycieczka w jesienne Góry Pieprzowe (10.2021)

Wszystkie informacje o naszej szkole

8 października tego roku klasy 1D i 3B wraz ze swoimi Wychowawczyniami –paniami Renatą Stawowy i Iwoną Pacholec-Bryłą – były na wycieczce szkolnej w Górach Pieprzowych. Rano wyruszyliśmy w drogę. Pogoda była idealna, świeciło słońce, niebo było bezchmurne i wiał lekki wiatr. Po wędrówce wzdłuż wału, zatrzymaliśmy się na przerwę, po której weszliśmy na teren rezerwatu przyrody – Góry Pieprzowe. Podążając ścieżką tuż obok starorzecza Wisły, zachwycaliśmy się bogatą fauną i florą.

Wchodząc na szlak, przystanęliśmy, aby posłuchać ciekawostek na temat tego urokliwego miejsca. Dowiedzieliśmy się od p. Renaty Stawowy, że są to bardzo stare góry powstałe w okresie kambru, a nazwę swą zawdzięczają zwietrzałym łupkom, które przypominają pieprz ziarnisty. Rezerwat ten nazywany jest też Górami Różanymi, ponieważ można tu spotkać aż dwanaście gatunków tych kwiatów. My byliśmy na Pieprzówkach poza okresem ich kwitnienia, jesienią, więc na krzewach były widoczne kolorowe owoce.

Kiedy siedliśmy na punkcie widokowym, podziwialiśmy piękną panoramę królewskiego miasta Sandomierza i otaczającą nas zieleń zabarwioną już kolorami jesieni. Widzieliśmy z oddali: katedrę, ratusz, Bramę Opatowską oraz naszą Szkołę. Tam po prostu jest pięknie. Po odpoczynku wróciliśmy w doskonałych humorach wydeptaną ścieżką po stromych zboczach opadających w kierunku rzeki.